Ceremoniemeester op jullie bruiloft
Willen jullie graag zélf de touwtjes in handen houden tijdens de voorbereidingen, maar op de dag zelf vooral genieten – zonder zorgen of vragen op je af? Dan ben ik er als ceremoniemeester om alles achter de schermen soepel en ontspannen te laten verlopen.
Na een kennismakingsgesprek, gaan jullie lekker zelf aan de slag. We houden tussendoor contact en plannen een draaiboekbespreking op locatie. Daar zetten we samen de puntjes op de i. Op de dag zelf ben ik hét aanspreekpunt voor jullie, de locatie, leveranciers én gasten.
Zo kunnen jullie – en iedereen om jullie heen – volop genieten van de liefde en het feest. Precies zoals het hoort.

Waarom kiezen voor een ceremoniemeester?
Je bruiloft is één van de mooiste dagen van je leven. En juist daarom wil je dat alles perfect verloopt, zonder stress en zorgen. Een ceremoniemeester zorgt dat de dag soepel verloopt, zonder dat jij daar iets van merkt. Of het nou gaat om het oplossen van last minute uitdagingen, of het opvangen van de leveranciers: ik regel het graag voor jullie.
Zo kunnen jullie lekker ontspannen en volop genieten!
✨ Wat jullie van mij kunnen verwachten
Geen zorgen, geen to-dolijstjes op de dag zelf – alleen maar genieten. Als jullie ceremoniemeester zorg ik voor overzicht, rust en alle details achter de schermen. Dit mag je van mij verwachten:
📋Voorbereiding & afstemming
- Een persoonlijk kennismakingsgesprek (online of bij jullie thuis), waarin we jullie wensen afstemmen en jullie kunnen aangeven wat jullie van mij verwachten
- Een fijne draaiboekbespreking op jullie trouwlocatie
- Tijdens de voorbereiding mogen jullie me altijd appen of bellen voor tips & tricks
💐 Voor de start van jullie trouwdag
- Ophalen van bruidsboeket en corsages (indien gewenst)
- Ben ik ruim op tijd aanwezig voor de laatste checks
- Overleg met locatie en leveranciers voor een soepele en zorgeloze start
👋 Ontvangst & begeleiding
- Warm welkom voor jullie gasten
- Uitreiken van de corsages
- Begeleiden van gasten naar de juiste plek of ruimte
- Het coördineren van de speeches (indien van toepassing)
- Assistentie bij fotomomenten of andere bijzondere onderdelen (indien gewenst)
🎯 Coördinatie & zorg gedurende de dag
- Hét aanspreekpunt voor jullie, gasten, leveranciers en locatie
- Zorgen dat alles volgens de planning verloopt
- Signaleren en oplossen van onverwachte situaties (zonder dat jullie het merken)
- Altijd paraat met mijn EHBB (eerste-hulp-bij-bruiloften) kit. Hierin zitten alle items die nodig zouden kunnen zijn, zoals (blaren)pleisters, naaisetje, paracetamol en meer
- Ik zorg ervoor dat cadeaus en persoonlijke spullen goed worden verzameld en help ze te ordenen, zodat jullie dit gemakkelijk kunnen meenemen of overdragen aan een vertrouwd persoon
Kortom: ik denk mee, regel mee en ben er – discreet op de achtergrond – de hele dag voor jullie en jullie gasten. Jullie hoeven alleen maar “ja” te zeggen.
Mijn werkwijze in het kort
- Jullie doen zelf de voorbereidingen
- We houden tussentijds contact
- We spreken af op de locatie om de puntjes op de i te zetten
- Op de dag zelf ben ik er voor álles wat geregeld moet worden
Weten of jullie datum nog beschikbaar is?
Klik op onderstaande knop om me een berichtje te sturen. Ik reageer meestal binnen 24 - 48 uur. Heeft het spoed? Stuur me dan een appje.
Tarieven
Standaardtarief ceremoniemeester (8 uur): 500,-
Extra uren: 80,- per uur
Reiskosten: 0,23 cent per kilometer vanaf mijn woonadres
Eventuele extra kosten (bijvoorbeeld parkeerkosten) worden apart in rekening gebracht
Aanwezigheid
📍 Ik ben bijvoorbeeld aanwezig van 12:00 tot 20:00 uur - inclusief ontvangst, coördinatie tijdens ceremonie, diner en start van het feest. Liever een ander tijdslot? Alles is bespreekbaar.